Språk

Hur musik kan förena.
Hur jag kan känna dig här bara för att vi lyssnar på samma låt.

Jag kan smeka din hud med en låt och du kan känna mina hjärtslag om du känner efter riktigt noga.

Jag vill att vi ska sitta nätter i rad och bara finnas.
Bara lyssna efter nyanser i vår värld.

Jag låg i ett mörkt och helt tyst rum idag och hörde hur musiken virvlade runt i mig och jag kunde ge allt för att någon skulle kunna höra det jag hör.

Jag önskar att jag kunde hitta mina ord och säga allt som behövs sägas.
Få folk att lyssna, och få folk att förstå.
Det finns så mycket jag skulle vilja göra, bara så att folk kan få se mig, och bara mig.

Inte Sophie med bärsen, Sophie med musiken, Sophie med skrattet.
Utan allt det där och allt det andra som gör mig till mig.

Jag tappar min kreativitet för varje dag som går, jag känner mig naken utan den.
Hur ska jag kunna uttrycka mig om jag inte har mitt språk?

Den dagen jag inte kan beskriva min värld längre så kommer det rasa, om jag inte hittar ett annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0